26 septembrie 2012

Concursuri, promotii, oferte si prezentari Emag si Evomag

Nu se poate sa nu fi aflat ca Emag si Evomag, celebrele lanturi de magazine, sunt unul si acelasi lucru, tocmai de aceea isi fac reclama unul celuilalt. Singura diferenta e ca Evomag e o divizie de vanzari online a Emag-ului.
Nu scriu articolul asta, sa nu se inteleaga gresit, despre
calitatea serviciilor, afacerea, magazinul sau brandurile Emag si Evomag. Sunt destul de ok, insa as vrea sa critic modul de organizare si desfasurarea unor evenimente, promotii si concursuri legate de Emag si Evomag.
Faptul ca incearca sa atraga clienti prin asa zisa participare la concursuri cu premii de valoare foarte mare prin abonare la paginile lor web, e un lucru de condamnat. Ii voi pune la zid deoarece nu mi se pare normal sa ma streseze cu e-mailuri ca sa isi faca vanzare, chipurile ca poate voi fi norocosul castigator al unui Iphone 5 sau al unui ceas digital, sau mai stiu eu ce.
Am spus-o si o repet, faptul ca multi, in incercarea de a face bani, calca in picioare respectul pentru oameni, este un lucru grav.
O experienta traita de mine la Emag m-a determinat sa trag aceasta concluzie.Cu cateva zile inainte de binecunoscuta prezentare a Bitdefender 2013, am fost la showroom in Crangasi si le-am cerut sa imi aduca pe comanda un laptop MSi. Am primit acelasi raspuns binevoitor, cu toate ca le sunt client, ceea ce demonstreaza ca nu stiu sa faca diferenta de nivel de acordare a atentiei pentru cereri intre un client si un non-client.
Lasand asta la o parte, showroom-ul Emag, in parteneriat cu Bitdefender, a decis sa fie gazda prezentarii editiei 2013 a celebrului antivirus romanesc. Au anuntat data si ora prezentarii pe Facebook, pe site, pe blog si prin e-mail. Am decis sa ma duc si eu, deoarece era un argument destul de motivant pentru prezentare, premii de o valoare mare, licente antivirus, 2 tablete, un telefon si un laptop Asus. Desigur ca nu stiam un lucru esential: cand se ofera gratuitati, romanii vin cu armate intregi, nevasta, copil, parinti, bunici, alte rude, catel si purcelus. Am decis sa vin la showroom cu o ora inainte, desi am observat initial ca va fi aglomeratie si ma gandeam sa renunt, mai ales ca nu mancasem nimic de dimineata, era ora 16:00 si ma durea ingrozitor capul. Tot ce imi doream era sa ajung acasa. Imi luasem si buletinul cu mine, deoarece inscrierea se facea pe baza seriei si numarului actului de identitate, de catre un amic de-al meu, Alexandru, pe care il salut, intr-un tabel in Microsoft Excel.La cat de multi erau, la un moment dat se faceau liste suplimentare pe hartie. Ceva de nedescris, asta este in stare sa faca Emag pentru bani.Au crezut ca daca ne vor inghesui intr-o camera in showroom, ne vor da apa si suc, vom fi mai fericiti, dar nu s-au gandit nici o clipa la noi, ca oameni. Eram scarbit deja si m-am simtit profund jignit. Ma gandeam unde era respectul ala, transparenta, dinamismul, profesionalismul, rapiditatea si seriozitatea din anii trecuti.
Pe masura ce individul care facea prezentarea la antivirus, nu stiu cum il cheama si nici nu ma intereseaza, impartea cadourile, m-am uitat la cei care le primeau. Nici nu stiu cum sa descriu situatia asta. Nu pot sa ma pronunt, dar era o atmosfera de parca Pamantul ar fi fost salvat.
Apoi am plecat toti asa cum am venit, desi nu stiu cum am fost recompensati pentru efortul si seriozitatea noastra, ca si clienti. Banuiesc ca majoritatea erau clienti Emag, din moment ce s-au prezentat.
Va dau un sfat: sa nu mai dati curs unor astfel de evenimente pentru a evita sa fiti pusi in situatii nedorite.
Pentru ca sunteti voi prezenti acolo, lumea face bani pe seama voastra.
Asta inseamna neseriozitatea si lipsa de profesionalism, cand radem si glumim si plecam acasa.
Ca nu mai vorbim de extragerea aiurea a  castigatorilor prin random.org, metoda preferata de lenesi. Uitati-va cum se face o extragere corecta la Loteria Romana.
Ok, am inteles: 4 persoane primesc un premiu. Si restul...?

5 comentarii:

  1. EVOMAG =ESCROCIMAG
    EVOMAG – un magazin care nu-si repecta conditiile de garantie,
    Pentru a evita ca alti clienti sa pateasca la fel ca mine.
    iata, pe scurt, faptele:
    - pe 15.07 am reclamat ca tableta ipad cumparata de la Evomag si aflata in garantie nu mai raspunde la comenzi pe o anumita parte a display-ului – si am lasat-o la service Evomag; am primit un proces verbal.
    - pe 23.07 am primit de la evomag un sms ca tableta e reparata.
    - am venit la evomag sa ridic produsul si am constatat ca defectul reclamat de mine nu e reparat.
    - dupa inca doua zile primesc e-mai de la dl Tomescu (sef service Evomag) niste poze facute, sustine dansul, pe data de 15.07.2013.”la putin timp dupa predarea initiala a tabletei” in care suntine el tableta este lovita si de aceea imi pierd garantia.
    Mentionez ca la predarea tabletei, in procesul verbal nu apare asa ceva. Nici chiar pe pe 23.07 nu mi-au semnalat aceste lovituri.
    Trecand peste faptul ca time stamp-ul cu data precum si metadata cu data din properties-ul pozelor poate fi usor editata, faptul ca dupa 10 zile mi se aduce la cunostinta despre niste lovituri, nu mi se pare altceva decat o incercare de a gasi un pretext de a nu respecta conditiile de garantie, intr-un mod in care ma ingrozeste: ca sa nu
    repare tableta cei de la Evomag au lovit-o in colturi apoi au semnalat lovituri dupa 10 zile de la predare.
    Daca considerati de interes pot pune la dispozitie procesul verbal, precum si toata corespondenta cu Evomag care este pe alocuri hazlie.
    Din punctul meu de vedere acest operator pe piata IT a incetat sa mai existe.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu e o informatie verificata. te rog sa argumentezi si sa aduci dovezi. sunt firme concurente detinute de patroni diferiti.

    RăspundețiȘtergere
  3. evomag este inregistrata la registrul comertului si are CUI: RO17563840 (vezi siteul lor rubrica de contact), iar emag este detinuta de Dante International, CUI: 14399840. Argumenteaza te rog cum ai descoperit ca sunt una si aceeasi firma.
    Ca idee, firmele care au acelasi patron au de obicei si acelasi site cu font diferit dar organizare identica (vezi Azerty, MarketOnline si MediaDot - aceiasi firma).
    Sau PcGarage cu PcFun si cu numai stiu ce.
    La rubrica contact din siteuri vei descoperi ca pe piata sunt 5-6 jucatori importanti care detin majoritatea magazinelor online (la rubrica contact regasesti acelasi CUI si acelasi sediu si aceeasi firma care detine mai multe magazine online).

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonimule, ce alte dovezi doresti, in afara dovezile plauzibile si credibile pe care si alcafe si eu le-am adus la acest articol? Eu unul, si am vazut ca mai sunt si altii in afara de mine, m-am cam saturat de experiente umilitoare din partea patronilor si agentilor comerciali straini, sau chiar conationali romani, care nu vad deloc interesul clientului, ci al propriului buzunar... Nu mai suport sa tacem toti, in timp ce cadem rand pe rand victime ale indolentei, nepasarii, ipocriziei si batailor de joc indreptate impotriva decentei si bunului simt...

    P.S: Toti cei care comentati ca anonimi ar trebui sa va banez, din moment ce nu sunteti in stare sa va afisati nici macar prenumele, avand incredere ca sunteti protejati... Cu toate astea, va sunt inregistrate IP-urile si locatiile, deci va pot demasca oricand. Incercati sa nu mai fiti penibili si sa mai purtati masti cand strigati "Huo"! sau "Nu e adevarat"!

    "Noi nu uitam si nu iertam. A noastra e razbunarea."
    Deviza temporara a cavalerilor templieri

    RăspundețiȘtergere
  5. De acord cu tine, Anonim, insa mi se pare ca, din umbra anonimitatii, le iei apararea celor doua firme... Adica joci rolul avocatului sau a unui fost/actual angajat plin de zel care incearca sa ii arate sefului ca isi merita salariul... Am facut o mica greseala, din cauza numelor, apropiate ca asemanare... Insa tu nu vezi aici imaginea de ansamblu: interesele financiare uriase, adica sa vanda produsul, sa faca profit cat se poate de gras iar de restul nu se mai intereseaza nimeni. Adica de client, de persoana care apeleaza la firme pentru a-si acoperi nevoile, de orice natura... Iar firmele respective ofera produsul/serviciul, incaseaza suma de bani, inchid la program si atat. Cine mai asculta conditiile sau cerintele clientului? Astea nu sunt importante?

    Unde mai pui ca piata romaneasca de electronice, e varza... Ti se aduc produse care nu s-au vandut in Vest, la un pret dublu sau chiar triplu... O componenta care costa 30 de dolari pe Amazon ajunge sa fie vreo 320 de lei la noi, in minunata tarisoara.... Ti se pare normal?

    RăspundețiȘtergere