04 octombrie 2013

Grepolis, o scarba de joc, suport si organizatori pe masura! Gata, am terminat!

Am decis sa impartasesc cu voi ceea ce mi-au facut niste nesimtiti de administratori si dezvoltatori de joc in ceea ce se numea inainte Grepolis, un joc in browser, bazat pe Flash si Java.


Pentru cine nu stie, dati-mi voie sa va explic in ce consta Grepolis. Este un MMORPG, adica un joc de strategie bazat doar pe un cod sursa care utilizeaza o combinatie de elemente flash si javascript care permite interactiunea jucatorului/utilizatorului cu mediul digital. Ai o mapa, pe acea mapa sunt mai multe orase atunci cand creezi jocul, singura exceptie fiind faptul ca ti se da si tie voie sa iti construiesti un oras. Timp de 2-3 luni de zile, desi nimeni n-o sa recunoasca acest fapt, am pierdut timp, am acumulat stres si mai presus de toate am consumat curent electric, pe care nu il va plati nici Grepolis si nici toti labarii aia care se ocupa de programarea jocului si de administrarea lui. Dupa cum am spus mai devreme, ti se permite la inceput, dupa ce faci un cont, sa iti construiesti un oras, langa alte orase de pe acea mapa, ale altor jucatori. Ce nu ti se spune de fapt, e ca jocul are un mecanism atat de tampit, incat permite altor idioti, pur si simplu, sa iti cucereasca orasul. 
Cucerirea orasului tau, inseamna sa o iei de la zero,  pe langa toata munca depusa, sa astepti multe zile, sa iti construiesti cladiri, sa faci monezi, sa ridici nivelele acelor cladiri, unde timpul de asteptare e de vreo 3-4 ore pe zi, sa consumi curent si sa pierzi timp. Pur si simplu, vine un alt idiot, iti cucereste orasul, dupa ce te-ai chinuit vreo luni sa faci cele mentionate mai sus si asta este, ti se explica ca in asta consta mecanismul de joc. Idiotii aia de admini sunt foarte paranoici si nu disting fictiunea de realitate. Ei nu concep faptul ca mecanismul oricarei fictiuni poate fi schimbat, sa fim seriosi acum, in realitate, daca un oras e cucerit, nu e distrus si incepi de la zero, pur si simplu sa reiei constructia cladirilor pe o singura bucata de pamant.

Va avertizez ca nu este ceva ce puteti juca, pentru ca pierdeti timpul degeaba, consumati curent la fel de inutil si la final va faceti nervi, ca oricum pe astia ii doare in cur ca poate ati bagat si bani in acel joc, deci principalul scop fiind buzunare cat mai pline. Sunt o gramada de servere, nu doar in Romania, ci peste tot in lume, dar atitudinea indiferenta si nesimtirea va fi la fel.
Eu am terminat-o cu jocuri de acest gen, unde primeaza doar banul si atat. Cred ca jocul va deveni in curand istorie, la fel cum au facut-o si cu celelalte, gen Travian, Triburile, Imperia, Gladiatus, unde lumea a invatat ca pierde timpul pe propria finantare. Se vor ruina de la sine, din moment ce noi, consumatorii, realizam ca am facut o greseala cand am apelat la aceste organizatii de tip mafiot din spatele acestor jocuri. Utilizatorii ii vor parasi la un moment dat, inainte sa apuce ei, citind aceste randuri, sa o mai dreaga, cum spunem noi romanii, adica sa implementeze alte rahaturi, care oricum nu vor multumi pe nimeni, din moment ce toate modificarile pe care ei le fac, le fac fara sa intrebe comunitatea si fara sa se consulte cu nimeni.

Pe forum, ca sa vedeti ce jidani imputiti si prefacuti sunt, sa arate ca ii intereseaza, au o sectiune de Propuneri, legate de joc, evident. Ceva de genul, ce v-ar placea sa se faca... Pana aici, stop... Oare chiar credeti ca asculta ce spune clientul, pe principiul "clientul nostru, stapanul nostru?" Hai sa fim seriosi, doar niste fraieri ca noi ar putea sa creada asa ceva.... Astia cred ca ar merita bomba atomica, ceva nuclear cu tinta direct pe ei, sa scape lumea de asa ceva.

Aliantele din care faci parte sunt tot la vrajeala, din moment ce mecanismul de joc in ceea ce priveste cuceriri, aliante, strategii, constructii, comert e creat prost de la inceput. Va invit sa vedeti cu ochii vostri ce inseamna de fapt mizeria denumita Grepolis, joc in browser, fara descarcare sau aplicatie instalata pe dispozitivul dvs.

Aici este momentul in care sunt cucerit: click pe imagine si mariti(zoom) daca nu vedeti bine.



Am pierdut atata timp sa imbunatatesc orasul si cladirile din el, si vine un alt prost si imi ia tot. Bravo ma, hal de joc. De fapt de la organizare pleaca totul, de la mecanism. Stiti vorba aceea, pestele de la cap se impute.

Aici este momentul dupa cucerire, deoarece nu mai are sens sa va mai prezint si rapoartele inainte de cucerire:


Gata, si uite eu, dupa 2 luni, in care dai, asteapta, nervi, construieste cladiri, 4 ore, 3 ore, 3 ore jumatate, 2 ore,  o iau frumos de la zero... Ce marfa e, dupa ce ai pierdut atata timp, sa vezi cum s-a ruinat tot.

Altii, baieti destepti, sunt inactivi, probabil si-au dat seama de cum stau lucrurile si au lasat-o balta de la inceput. E un fel de-al meu de a organiza un boicot si de a face antireclama acestui joc, atat pentru romani cat si pentru straini, unii dintre acesti clienti fiind si cei care culmea, cotizeaza. Timpul de asteptare la constructii e al dreacu de stresant, din moment ce trecerea de la nivelul 15 la nivelul 16 al unei cladiri inseamna un timp de asteptare de 3 ore. Distractie ce sa mai... Le-am spus in sectiunea de Propuneri sa reduca la maxim o ora timpul de asteptare in jocul asta si credeti-ma pe cuvant, astepti in pula mea foarte mult. Nici ca au vrut sa asculte, tot modificarile vrute de ei le-au facut.

Sfatul meu, incercati sa va jucati solitaire sau Angry Birds pe telefon, mi se pare mai amuzant si mai eficient. Macar daca pierzi timpul sau alegi sa il faci sa treaca mai usor, sa faci lucrul asta cu folos. Sau incercati sa va jucati un joc offline in calculator, cum ar fi ceva jocuri de strategie, jocuri de fotbal, gen Fifa, unde tu/voi, utilizatorul/utilizatorii sunteti singurii in masura sa faceti modificari sau sa acceptati modificari.

Uitati ce misto e sectiunea de propuneri de pe forum. De fapt, nu e misto, ci la misto:






Acolo este o propunere scrisa de mine, la care nici un admin nu a avut impertinenta sa raspunda. Daca postam ceva de vanzarea unui cont, imediat sareau si il stergeau. Sau acolo unde vedeti voi moderat cu rosu, am incercat sa fac publicitate site-ului intr-un anchor text, fara sa se vada linkul. Imediat, nici nu a durat mult si l-au si sters.

In ultimul rand, as vrea sa fac publica discutia cu un administrator de pe canalul de suport, care isi spune cuvantul si este emblematica pentru imaginea de ansamblu a acestor universuri numite jocuri online in browser:


Mi se pare ca eu am dreptate si as vrea sa va cer parerea. Ce spuneti, merita sa ii dau in judecata? Stiu toate informatiile despre ei, cine sunt adminii, unde sunt localizate serverele, cine le administreaza, cine se ocupa de conducerea jocului pe filiera din Romania etc.

Va rog mult de tot, dati mai departe link-ul la acest articol, pentru ca nu tolerez asa ceva si cred ca nici voi. Tupeul si nesimtirea unora nu are limite.

P.S: Daca echipa administrativa Grepolis si staff-ul tehnic are o problema directa sau personala, sa o comunice aici, public sau prin intermediul sectiunii de contact.

Revin cu un update ! Imediat dupa ce am postat articolul:







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu